Narodowa Pielgrzymka do św. Ojca Pio – Dzień 4.

Pielgrzymi podczas modlitwy przy grobie o. Dolindo

Ks. Krzysztof Hawro

Pod patronatem Tygodnika Katolickiego „Niedziela” trwa Narodowa Pielgrzymka do św. Ojca Pio. W czwartym dniu pielgrzymi odwiedzili Neapol, Pompeje i Pietrelcinę.

Dzień rozpoczęliśmy bardzo wcześnie ale z sercem pełnym radości, bo przecież coraz bliżej spotkania ze św. Ojcem Pio. Wczesnym rankiem opuściliśmy hotel w Ottaviano i udaliśmy się do Neapolu. Tu przeszliśmy ulicami miasta, zwiedziliśmy miejscową katedrę, pomodliliśmy się przy relikwiach św. Januarego.

Z katedry udaliśmy się do Kościoła Matki Bożej z Lourdes i św. Józefa. To tu, w bocznej nawie znajduje się grób ojca DolindoRutolo, znanego wszystkim autora krótkiej modlitwy: Jezu, Ty się Tym zajmij. Każdy z nas miał możliwość modlitwy przy grobie i trzykrotnego zapukania w sarkofag, do czego zachęcał za życia sam ojciec Dolindo.

Zobacz zdjęcia: Narodowa Pielgrzymka do o. Pio

W Neapolu spotkała nas miła niespodzianka. Idąc ulicą spotkaliśmy dwóch nastolatków, z których jeden gdy usłyszał polski język, wykrzyknął: Polonia belissima! (bardzo piękna Polska). Na pytanie Pani przewodnik, skąd to wie, odpowiedział: z internetu. Było to bardzo miłe usłyszeć o naszej Ojczyźnie takie słowa.

Kolejnym punktem naszej wędrówki były Pompeje, gdzie zwiedziliśmy jeden z najlepiej zachowanych symboli czasów antycznych. Nawiedziliśmy też Papieskie Sanktuarium Matki Bożej Różańcowej, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy świętej. Dziś Eucharystii przewodniczył ks. Paweł a ks. Dariusz wygłosił okolicznościowe słowo Boże. Na zakończenie Eucharystii do ołtarza podszedł jeden z pielgrzymów z małżonką. Pan Wiktor rok temu dowiedział się o chorobie jaką był rak złośliwy. Po ludzku nie było szans na uzdrowienie. Pozostała modlitwa. Oboje małżonkowie podjęli się modlitwy nowenną pompejańską. Po jej odprawieniu kolejne badania wykazały brak choroby. Podzielili się z nami tym świadectwem a stosowne dokumenty, z potwierdzeniem lekarzy pozostawili w sanktuarium.

Po Eucharystii udaliśmy się do Pietrelciny, małego miasteczka, w którym urodził się św. Ojciec Pio. Tu odwiedziliśmy Kościół Matki Bożej Anielskiej, w którym Ojciec Pio odprawił swoją Mszę świętą prymicyjną. Spacer uliczkami Pietrelciny zakończyliśmy wizytą w domu rodzinnym Ojca Pio, skąd udaliśmy się do autokaru. Po dniu pełnym wrażeń, czekała nas droga do San Giovanni Rotondo. A tam już tylko odpoczynek i oczekiwanie na kolejny dzień i spotkanie ze Świętym Stygmatykiem.

+1 0
2018-10-11 19:23

Wyruszyła Ełcka Piesza Pielgrzymka na Jasną Górę

„To nie twoja droga jest trudna, ale to trudności są twoją drogą - to klucz do tak wielu sytuacji i zdarzeń” – mówił podczas Mszy św. o godz. 7.00 w ełckiej katedrze bp Adrian Galbas, biskup pomocniczy diecezji ełckiej. Godzinę później pątnicy wyruszyli pieszo na Jasną Górę.

Przerażający projekt w Belgii: eutanazja dla „ludzi zmęczonych życiem”

2024-04-17 09:46

Adobe.Stock.pl

W Belgii mamy do czynienia z kolejną przerażającą odsłoną kultury śmierci. Luc Van Gorp, stojący na czele jednego z funduszy ubezpieczeń, których celem jest zapewnienie każdemu godnej opieki zdrowotnej, wyszedł z propozycją eutanazji dla „ludzi zmęczonych życiem”. W odpowiedzi belgijscy biskupi przypomnieli, że „ludzkie społeczeństwo zawsze opowiada się za życiem”.

Katecheci pielgrzymowali do grobu św. Jadwigi

2024-04-18 16:30
Pierwsza pielgrzymka katechetów do Trzebnicy

Archiwum prywatne

Organizatorem pielgrzymki był Wydział Katechetyczny Kurii Metropolitalnej Wrocławskiej. To nowa inicjatywa w diecezji.

Czy przylgnąłem sercem do Jezusa dość mocno?

Kustosz sanktuarium św. Andrzeja Boboli: ten męczennik...

S. Faustyna Kowalska - największa mistyczka XX wieku i...

Oświadczenie ws. beatyfikacji Heleny Kmieć

Zakaz działalności dla wspólnoty

Niedziela Zamojsko - Lubaczowska

Zakaz działalności dla wspólnoty "Domy Modlitwy św....

Przewodniczący KEP prosi, by najbliższa niedziela była...

„Niech żyje Polska!” - ulicami Warszawy przeszedł...

Rozpoczął się proces beatyfikacjny sł. Bożej Heleny...

Święci i błogosławieni

Katolicy Szkocji w szoku – biskup-nominat zmarł nagle,...